nuffy1

OOO-lalalalala

Monday, March 11, 2013

Sepasang kaki melangkah to Bukit Kutu [1]



Cerita bermula : not very sure apa yg saya buat ni perkara betul ke tak berapa betul or mmg betul. Bas jb to kl jam 11.00 malam. Mohon boleh cover tido setelah sepanjang hari berhujan berpanas kat padang kawad. My seat no 5c - single seat. Bestnya.. kompem leh tido lena. Asyik itu jelah yg di fikirkan. Mahu tido lena. Ermmm, nak dijadikan cerita, sebelah seat saya ada seorang lelaki yg agak menakutkan. Dengan pakaian yg ala2 tentera. Bercakap sorang2. Alamak. Camana ni. Saya peratikan budak pempuan sebelah tu pun mcm nak mintak tolong selamatkan dia. Camana nak tolong ye...? Bila bas mula bergerak, ramai yg tukar tempat duduk. Kesempatan inilah yg saya ambil utk tukar tempat duduk di bahagian hadapan. Sempat menoleh pada budak pempuan tu, dia pun dah tukar tempat duduk. Hopefully budak tu dan kami semua selamat. Ya Allah.... permudahkan perjalanan ini. Selamatkan kami semua dari segala bencana. Dan... saya membiarkan pelbagai perasaan ini turut zzzzzzzzzzzzzzz sepanjang malam.

2.30 pagi - Selamat tiba TBS. after 24 years tidak pernah jumpa my high schoolmate, pagi ini, dialah yg akan menjemput saya di sini. Semuanya kerana muka buku. 



Photo: Tbs terminal dgn Puan Comei

suasana tbs yg sunyi sepi



ok bebeh, lets mulakan our journey.

haha.. journey la sesangat.





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment