nuffy1

OOO-lalalalala

Monday, March 4, 2013

ada masalah apa makcik ni??

Embedded image permalink

macam biasa.... bila kita lalu highway either dari arah selatan o utara... terdapat R&R kat dua2 belah highway. ermmm.... memandangkan montot dah kebas, kaki dah mula tanda2 mintak benti, maka benti la di R&R Air Keruh. Oleh kerana saya agak cerewet memilih, saya pastikan kedai tersebut di punyai oleh orang Islam. ada separuh2 tempat, pekerja mmg melayu, bila tgk signboard - dipunyai oeh ------------- nama bukan islam. tak tau la kenapa otomatik mmg menolak dan nafsu tak bergelora pun nak mengorder kat situ. 

ketika sampai di sini, saya tengok makcik ni agak sibuk mengira duit. dia dah tau kita duk tunggu nak order air, tnya lah kan, dah tentu2 dia yg kena buat kat dalam. unless la kalau kita kena wat sendiri kat depan kaunter ni, so takyah la order ngan dia. muka dia dah kelat seribu. ermmm.. mebi penat kut seharian melayan kasteme.

saya cuma order 4 gelas minuman, 2 gelas air susu kambing utk mama & papa. 2 gelas teh o ais utk adik & odah. pergerakan makcik ni mmg sgt perlahan. so ok la.. mebi sbb penat. tu jelah dalam hati saya. fikir org berniaga mana tak penat kan. sbb jarak antara saya dgn dia masa dia wat air tu agak jauh, saya tak terfikir nak order half boiled egg tu. tak kan nak jerit kut. so saya tunggu la masa dia nak anta air tu kat kaunter. bila dia dah hantar tu.. dia kira2 semua rm9. saya order.. nak telo separuh masak. terus dia marah--- siang2 tadi tak nak ckp. eh...!! ehhh....!!!! marah la pulak. saya pun dah mula nak angin jugak. mcm ni ke sikap peniaga??? nak berniaga ke nak membetah kasteme??? dah la makcik, tak pe.. tak pe tak payah buat. ada kedai lain yg saya boleh order. saya bayar dan blah ngan hati yg hurrrmmmmm. cari kedai lain yg boleh buat half boiled egg tu. sementara saya terpusing2 tu, rupanya adik dah tercerita kat tokpa tentang insiden tu. alamak... 

Embedded image permalink

nasib gambar ni tak nampak gambar makcik tu. kalau tak, glamer kejap dari artis tempelan. kalau rasa tak nak berniaga, tak yah la berniaga makcik. duk jelah umah. penat la niaga2 jumpa kasteme ni. benda tu kecik je... makcik berniaga, saya pembeli. kalau saya dah duduk, then saya bangun lagi nak order, sama jugak kan.. makcik tetap kena amek order tu. ni antara makcik nak ngan tak je. so tak yah la pertikaikan kasterme nak order siang ke malam ke. boikot kedai makcik !!!! 





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment