nuffy1

OOO-lalalalala

Wednesday, February 27, 2013

Nasi Goreng Buttercup namanya

Embedded image permalink

sama je ngan nasi goreng yg lain2 yg terdapat di pasaran luar dan pasaran gelap. tak kira la malas masak ke rajin masak ke kalu dah nama nasi digoreng, tetap la namanya nasi goreng. kalau nak ada cendawan, jadilah nasi goreng cendawan, kalau nak ada seafood, jadilah nasi goreng seafood. hok kali ni, nasi goreng buttercup pulop. sbb tak guna minyak masak. totally menggunakan buttercup -- bau buttercup tu mencair, hadoi hadoiiiii. sgt sedap. kalau tak percaya, boleh cuba. 

sangat senang di sediakan. senang buat senang ngap. 

resepinya :

nasi 
bawang besar
bawang putih
ikan bilis 
cili padi
telur
buttercup utk menumis
hirisan daun sup/daun bawang

tumbuk bawang besar, bawang putih, cili padi dan ikan bilis - sukahati. nak lumat boleh, ala2 lumat manja boleh. blasah je.

dah siap tumis, leh panaskan buttercup.... bila dah cair tu leh la tumis bahan yg di tumbuk tu hingga garing
pecahkan telur + campurkan sedikit serbuk secukup rasa. pandai2 la korang nak rasa nyer camana ye.

then boleh masuk nasi dan boleh campur hirisan daun sup/daun bawang tu. kalau tabur bawang goreng pun sedap.

resepi ni budak darjah 6 pun leh buat. 

selamat mencuba wokeh!!




*rindu nasi goreng bawah tangga lol!!
*p/s - hirisan cili potong tu sbb saya sukakannya. kalau awok tak suka, tak pe. lepas masak dah leh makan gitu je. 





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment