nuffy1

OOO-lalalalala

Friday, October 26, 2012

isi perut di hari raya

Embedded image permalink

Burasak - menjadi peberet tiap kali hari raya. Makanan org Bugis ni sedap di makan dengan lauk2 raya sedia ada. Ayam masak merah ke, ayam masak kicap ke, kari ayam ke... tp ikut tradisinyer org bugis makan ngan asam pedas ikan parang. Macam saya yg malas nak pisah2kan tulang & isi ikan parang, blasah jelah makan ngan apa je asalkan bukan ikan parang. 


Embedded image permalink

Ketupat Palas - weeeeeeeeeeeeeee this is mmg peberet dari kecik pai agak tua ni lah. Pada saya, tak payah berlauk2 pun saya ngap je. Selalunya time raya juga la baru dapat menikmatinya. Harus belajar kalau mahu terus kekal makan ketupat palas ini. 

Embedded image permalink

Kuih Lopis - OOO yg ni tak yah hari raya pun mmg tetap menjadi peberet isi perut. Kena blajar jugak satu hari nanti. Kalau tak, camana nak tau. kan?


menjelang malam hari - tiada permintaan makan oleh cikPerut. Rehat la ye cikPerut.
esok kita makan lagi






Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment