nuffy1

OOO-lalalalala

Wednesday, January 11, 2012

XPDC - Gunung Pulai [1]



2 minggu selepas Gunung Lambak
we all ke Gunung Pulai pulak
[[[ tak de keje ke??? ]]]

hohoho.. ni ler kojenyer


Gunung Pulai

Ketinggian : 2147 kaki

sedikit info :




GUNUNG PULAI setinggi 2147 kaki ini terletak dalam Daerah Pontian, Johor. Gunung Pulai merupakan satu-satu gunung yang tiada trek hutan untuk ke puncak. Di puncak gunung terdapat Menara Pemancar Telekomunikasi, jadi sebatang jalan bertar dibina untuk ke puncak gunung. Oleh itu untuk mendaki Gunung Pulai hanya perlu mengikut jalan yang disediakan itu dan tidak perlu bersusah payah menebas semak samun..


kali ni we all konvoi 2 kete 
maklum, ramai yg nak memfollow
lagipun tak jauh sgt  pun




kalau tak tau jalan, leh tnya mereka2 yg ada dekat2 situ
ada 2 gunung berdekatan
gunung pulai 1 dan gunung pulai 2
sbb rancangan awalnya mmg nak ke gunung pulai 1
maka teruskan jelah perjalanan ke situ


wajah ceria awal pagi
[[ sila jangan gelak ]]
we all bukan saja nak memanjat hingga ke puncak
tp we all juga mahu menikmati juadah dan bercanda di bwh air terjun


sebenarnya kawasan ni adalah kawasan larangan
since ada kejadian tanah runtuh yg mengorbankan nyawa
sekitar tahun 2001 rasanya
sedikit info membuatkan we all agak berani ke sana
memandangkan ramai lagi org turun naik dengan mcm2 aktiviti

ce tgk gambar ni.. yg ni we all baru lepas pagar yg di tutup
tp we all menyelinap ikut tepi pagar tu utk meneruskan pendakian



kalau dah sampai sini boleh meninjau2 tempat mandi
siyes bitau, tak ramai yg mandi pun



baru 0.75km
hahhhh.. makcik dah semput dah


1KM yg pertama.... jauh lagi perjalanan


belum 30 minit lagi


tempat lepakkkkkkk... 


hokeh .. babai !!

c u dalam next episode ya

good luck





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment