nuffy1

OOO-lalalalala

Thursday, January 19, 2012

Bread Butter Puding


akhirnya................... setelah sekian lama tidak berblog
setelah didesak beberapa kali 
setelah di tanya kenapa begitu begini
akhirnya... hehehe.. rajin itu datang juga

hajat nak makan bread butter puding ni dah lama terpendam
belek2 resepi  dan rasanya tak de la susah sangat
bahan2 semua dah tersedia ada
buat jelah kan



gambo2 step by stepnya siap lupa nak amek snap
tau2 dah tinggal kosong je bekas ni
sangat teruja nak siapkan kut 


yang ni sempat la di snap utk kenangan
baru nak masuk dlm aben



wowowowowowo
usaha itu tangga kejayaan
walaupun ada insiden2 menguji kesabaran
akhirnya dapat jugak menikmati bread butter puding ni 


nak resepi ?

ok
jom
kita cuba buat


Bahan Karamel :

1/2 cawan gula
4 sudu besar air

Bahan Puding Roti :

4 keping roti 
(cap apa pun ok)
sedikit butter
3 biji telur
1 tin susu cair
8 sudu besar gula halus
esen vanilla
kismis / coklat chips

Cara-caranya :

(panaskan oven dulu yer... 180'c)
sapu loyang dengan butter
sapu roti dengan butter then toastkan kejap 
cara potong roti tu terpulang la nak potong camana
saya potong segi 3

cara buat karamel :

goreng gula + 2 sudu air 
hingga keperangan
bila dah perang tambah lg 2 sudu air

dalam bekas lain 

masukkan telur,
gula,
esen vanilla,
+ susu
(ikut turutan yer)

kacau je.

kemudian, karamel yg telah di masak tadi di tuang dlm loyang
yang telah disapu butter
susun2 roti ikut kemahuan anda
kemudian boleh la tuang adunan tadi
boleh diselang seli dengan kismis & coklat chips

bakar selama 45 minit yer


itu je, sekian terima kasih
selamat mencuba







Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

No comments:

Post a Comment