nuffy1

OOO-lalalalala

Wednesday, May 18, 2011

Cite Kembara Ho Chi Minh.episod 2


Masih dalam penceritaan di hari pertama kejadian. Tak sampai2 lagi bilik penginapan. Jarak dari airport ke hotel lebih kurang 45 minit jugak. Puh... kiri kanan penuh ngan motobike. Bukan Mat Rempit tau. Dorang tak leh bwk  laju2. Lebih kurang 40km je kut. Ish... sesak mata tengok berasak2 penuh moto kat jalanraya. Yang peliknya kadar kemalangan dorang rendah tau.  





pak polisi

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
cop cop
meh tengok iklan jap


tengok tu... tu ha. Setia betul ngan notebook dia kan.





ketika lampu isyarat  kaler Merah ni pun dah serabut tengok


apatah lagi dikala hijau menjelma


e--ehhh.. ada lagi iklan wajah sendiri ke??




sekitar bandaraya Ho Chi Minh. Bersih tak??

secara jujurnya memang agak memeningkan kepala berada di tengah2 bandaraya sibuk seperti ini. mungkin juga faktor kepenatan membuat mood hilang entah kemana. Lapar jgn citer. Tapi disaat2 mcm ni, makan bukan perkara utama. Yang sangat2 perlu adalah mandi dan berehat seketika. Walaupun teruja berada di negara orang, Malaysia tetap dihati. 


hari sudah menjelang petang dengan jayanya
dah sampai di tempat penginapan. leganya tak terkata. 
Nak senyum pun mcm paksarela je. 


yo peace ~~ no war.
masuk ikut pintu depan ni


kuar ikut pintu belakang
wahhhhh... sekali ada deretan butik2 jual baju la pulak
tiba2 kan... yg penat jadi tak penat


mereka2 yang lain masih di lobby hotel utk sesi pembahagian bilik
org ni melaram kat lorong belakang hotel. 


beginilah rupanya bilik saya
Hotel tiga bintang di Saigon
boleh la. bayar pun ciput. Berpada2 jelah kan.
kalau nak harga Diploma, bayo la harga Diploma.
ni tahap sijil je ni.

tu dialog ketua rombongan kami. Cik Ann. 




Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

2 comments:

  1. aku tahap phd daaa.... mana nak carik..???

    ReplyDelete
  2. search la goggle. aku tak reti phd2 ni. belum sampai high lebel.

    ReplyDelete