nuffy1

OOO-lalalalala

Thursday, March 13, 2014

papa & mama


Kasih antara mereka..

Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Saturday, October 5, 2013

Satu masa dulu... dan satu masa sekarang


satu masa dulu
gambar di simpan dalam album gambar dan disimpan dirumah..
ia dilihat utk kenangan dan dilihat oleh orang2 yang rapat sahaja..
gambar dengan BF di simpan jauh dibawah bantal utk elak dilihat mak dan keluarga..
gambar romantik suami isteri disimpan hanya utk tatapan keluarga..
sekarang? 
semua gambar utk tatapan umum.. 
bangun tido amek gambar..
nak pegi keje amek gambar..
nak makan amek gambar..
peluk laki amek gambar..
semua dikongsikan pada umum..

satu masa dulu,

bila ada masalah kita kongsikan pada sahabat rapat, family, diary atau mengadu terus pada Allah..
bila geng tingkap mengumpat, mereka mengumpat d kalangan tingkap2 yang rapat je..
sekarang? 
semua masalah ditulis d FB..
laki balik lewat tulis kt FB..
isteri masak masin tulis kt FB..
x puas hati ngn kawan tulis kt FB..
maka jadilah ia mengumpat versi besar-besaran..
semua boleh join,
semua dapat dosa..

satu masa dulu
,

bila kita berdoa,
kita akan sorok2 dari orang..
bila kita nk beribadat kita sembunyikan dari orang..
x penah dulu bila nak berdoa kita baca kuat2 biar semua orang dengar..
x pnah kita nk puasa kita bg tau pada semua orang..
sekarang?
bila berdoa,
kita tulis di FB biar semua orang nampak doa kita..
bila puasa sunat kita bg tau pada semua orang d FB..

satu masa dulu,

kita sensitif pada orang keliling kita..
kita x tunjuk kita makan apa pada orang yg x mampu sebab takot dia rasa terhina atau rasa sedey sebab x mampu nak makan sesedap tu..
sekarang?
apa yg kita makan kita tunjuk pada semua tanpa memikirkan mereka2 yang terliur sebab x mampu nak makan sesedap tu..
hilang sensitiviti kita..

satu masa dulu,

hidup kita adalah antara kita dan keluarga dan orang yang rapat dengan kita..
sekarang?
hidup kita adalah untuk tatapan umum..
semua orang boleh masuk campur..
semua orang boleh lihat dan semua orang boleh komen..




Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Friday, September 27, 2013

turns to 38 years?


Embedded image permalink

Ahak.. Cabilot
its your day!!
happy birthday sweetheart

Eh!.. 

Embedded image permalink

Embedded image permalink

antara perkara yg paling best dalam hidup bila antara mereka2 yg tersayang wish
hepi birthday to you
hepi birthday to you
alalala.. mcm muda belia jek rasanya
dah 38 ke?
kejap jek
ingat baru 28.

Alhamdulillah...................
Syukur Ya Allah
di beri Nikmat hidup
There is only one happiness in life
to love and to be loved
thanks...
thanks a lot
to my family pa, ma, sista, brother, My Everything, kakak, adik & Raudah, to my friend especially mummy *eii thanks bagi kita kek. touching kita tau.
to my atmosphere *Aidil ehem ehem
is just simply happy
is feeling full of sparkles
is smiling and only i know why!

muahahaha.. budget nak wat ucapan mcm ko retis la macik
sudah sudah
jgn verangan
g basuh kaki muka tgn ubun2 sana

Embedded image permalink

kulit ibu pun dah kedut beribu nak
tak yah la collagen2 bagai
suntik here suntik there
kalau sudah di mamah usia
tetap la di mamah jua

semoga di permudahkan segala urusan



dear atmosphere
*i want a new atmosphere to handle my life. my happy place is in ur arms there i can stare into ur eyes,
listen to ur heartbeat,
feel warm, safe n secure
thanks for being my happy place


thanks.......






Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Wednesday, September 25, 2013

mengusik jiwa

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah


*dear sahabat
fyi, aku tak pernah simpan dendam. aku tak marah. tidak..... ye tidak. tp kenangan demi kenangan yg ada buat aku jd heartless! [hearless - hurt less] entah! aku tak de perasaan. dan apa pun perasaan yg ada aku tak pasti itu perasaan atau tah hape2. aku biar jelah apa pun yg ada. maleh duk nak fikir2. wat kedut di muka aku jek. 

aku tau Jot.. tiap kali kau peluk aku, airmata kau nak membuak2 kuar. dada kau pun mcm nak pecah tahan sebak. aku tak pasti kenapa. tp aku tau kau sedih. kan? 

kali ni permintaan kau nak celebrate birthday kau ngan aku, aku ok je. demi kau. aku tak tau entah esok lusa, kejap lg, 2 minit lg, 30 saat akan datang... aku tak tau apa akan jadi pada aku.. pada kau. aku tau kau dah rasa kehilangan aku, kau sedih kan? mesti tak best kan hilang aku... kan kan. tak pe lah Jot.. kita dah semakin 'tua' nak redah semua2 ni. aku ok je. mcm selalu aku ckp.. ok ok.. aku ok. even hakikat ok aku tu pun aku tak tau ok yg camana. tp aku ok. ok je. pada aku hidup aku best giler. tak semua org dapat nikmat apa yg aku dapat. syokkkk woo. best giler. 

Jot.. aku taip ni dgn ada sikit perasaan. Aku tau semalam kau tunggu aku sampai baru kau makan. Nape? kalau aku tak datang cane? kau makan gak kan. Tentu kau hepi giler masa nampak aku sampai. Pastu mesti kau pelik nape aku jadi diam. Haha.. tak pelik la. Itu kan aku. Aku rasa diam tu menyelesaikan bnyk masalah. Aku takut bila aku berkata-kata, perkataan aku sgt menghuris perasaan. Aku tak nak tgk kau nangis dgn kata2 aku yg agak durjana dan jahatnam. 

Aku bongkar semua kenangan. Tengok gambar2 lama. Bestnya ek dulu2.... kau ada aku, aku ada kau. Kalau kau tak caya.. nnti ko tgk la sebahagian gambar2 kau ngan aku. Kalau ianya wat kau sebak.. kau nangis jelah Jot. Best apa nangis.. bukan semua org leh nangis. Ada org tak leh nangis tau.



*kat mana ada aku.. kat situ ada kau
ijot - bilot


*kat mana pun kita tetap sebelah2
comei pulak time ni 
ahaak ahakkkk


the day after long long longgggggggggg time tak jupe
marah??? hurmmm.. entahlah
hanya kau dan aku yg boleh rasa perasaan itu


yes ijot... sometimes friends aren't forever


memories are wonderful to make 
but sometimes painful to remember
sometimes silence says it all
sometimes friends aren't forever

yes.... sometimes


just don't know how to feel rite now


wish you happy birthday



time ni hari bestday kau Jot. pejam celik pejam celik dah meniti 38 years dah. aku mmg tak nak bg kau hadiah apa2. aku bagi kau kenangan silam yg mengusik jiwa je. haha.. terusik tak di jiwa kau? meh nak geletek bagi terasa skit.

kau tak yah sedih2 lagi tau Jot
kalau jumpa aku tak yah nak sebak2 sgt. 
kalau kau nak sebak.. kau ingat jelah apa kau buat kat aku dulu. ha yg tu boleh la kau nak sebak. kau je tau apa yang berlaku. orang lain hanya dengar kabar2 angin pastu duk potpetpotpet kat belakang kan? dan kau pun belum tentu nak citer sebenar2 kejadian a to z. mesti kau cover2 kan. tak pe.... tak pe.... aku tak marah. aku dah buang dah marah tu dlm hutan bagi pacat makan. nah pacat.. meh amek marah aku. 

ingat tau.. ni kenangan tau Jot
apa yg kita tinggalkan ari ni semua jadi kenangan

bubye sweetheart








Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Monday, September 16, 2013

bunyi piano itu.......




Ku dengar kau cinta sangat padanya

Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa

Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu

Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku terima

Semakin ku sakit, semakin kau bahagia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mau lupakan cinta

Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku terima

Semakin ku sakit, semakin kau bahagia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah

Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu


dan cerita bermula
satu persatu

................................................................................

setiap langkah ada cerita
setiap cerita ada ceritanya
bukankah hidup kita akhirnya harus bahagia


#akubukanpenulis



****atmosphere!!
bagai mengutip bintang dilangit
tahu tak?





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

wajah rahsia hati


Kenakalan atau kesungguhan sukar mencari perbezaan
Betapa kau cuba melindungi jelas di wajah rahsia hati


kau boleh menyandar pada seribu bahu kalau kau mahu
tapi kau memilih untuk yang satu itu
yang paling dungu
yang buat kau bersandar 
sambil airmata kau
jatuh bertalu
dan hati kau pecah beribu


#seksi ovari





Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Friday, September 13, 2013

lakaran hati

detik ini
2:27am

masih disini...
menikmati keindahan
merasai anugerah

just enjoying life to the very fullest

i am sorry
maaf kerana terpaksa!!!



Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Saturday, August 17, 2013

Dihuni rasa rindu

Embedded image permalink

hye girls, ibu miss uolls
nnti pulang rumah, kita berstori mori. a lot of stori tau sayang. ada nak gelak n *dance, ada nak sobsob n *pinjam bahu. 

well, hehe.. ibu malas nak citer pasal ibu tgk bola. heaven giler LOL. *eh, tak la heaven sgt pun. sopan jek ibu duduk kat grandstand sesangat tu. kemain mak korang jadi sopan ok. jaga reputasi retis katanya. *ha, muntah.. muntah!!.. mak uolls kan retis kan... *bluweeekkkk

Embedded image permalink

tiap kali balik kampung, yes... inilah "jambatan gantung" yg menjadi peberet umah cik senah bila tiba hari raya. cik senah tu ada 10 org anak, tiap anak2nya ada anak antara 3-5 org. zaman dulu kala, sistem jamban tidak la begitu ohsem! nak membuang tu kena angkut air and bwk jauh ke belakang. pintu jamban pun tak hado tau. pakai kain langsir je. tempat tu pulak di kelilingi oleh pokok2 buluh. nyaman la kut kan.

kalau siang2 tu ok lg kan. kalau dah menjelang malam.... *nenonenonenoneno la. masa tu umur bukan beso sgt. baru drjh 2 drjh 3. comel jek. walaupun terdidik NO HANTU.. tp perasaan takut tu tetap ada.

biasa, suasana kampung dulu2, lepas waktu isyak, semua dah berlonggok depan tv 14" yg menjadi pujaan seramai2 umat dlm umah cik senah. dah best giler dah tu dpt tgk citer wayang tahun lepas di udarakan di kaca tv. citer apa pun ok jelah. tu je kut hiburan yg ada.

time2 mcm tu, kalau nampak sekumpulan kuarga pegang lampu suluh, dari pak, mak sampai anak yg kecik kuar umah, maka tau la.. kemana tempat di tuju. tadaaaaaaaaaaaaaa... tu kat jambatan tu la nak oi. pesta berak di jambatan!. sumpah ibu tak tipu.

kendian, silih berganti sekumpulan kuarga yg akan kuar. dari anak cik senah no 1.. sampai la yg belum kawin, cik hanim & mak usu. ibu dulu kamceng ngan cik senah tu. so kalau ada masalah pembuangan tu, kalau port kat jambatan tu penuh, kitaorang ada port sendiri. no problem punya

sekarang, cerita membuang di jambatan itu terus kekal di ingatan anak2 cik senah. ohh.. bukan takat anak2 cik senah, cucu2 nya skali pun ingat. skg awak2 cicit yg kena tau, betapa susahnya zaman dulu kala sampai nak membuang pun cari port mcm ni. tak ada dulu, tak ada sekarang ye.

ibu rindu cik senah.
alfatihah.....








Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Thursday, August 8, 2013

Syawal datang lagi

ramadan itu ak pernah hilang
tahun berganti tahun
berbeza suasana dan perasaan


#eh --- tetiba pulak



Salam Lebaran dari Kami
maaf zahir & batin




Dear Syabilah A. Rahman

DwiHati

Dirimu bagaikan
Sebuah lukisan
Penuh warna
Penuh seni
Tak layak ku miliki

Jangan kau berpura
Engkau juga sama
Membuat aku rasa tenang
Hatiku kau miliki

Dengarkan gurindam
Inilah lagu cintaku padamu
Andainya ku hilang
Biarlah laguku jadi temanmu

Di antara kita
Suka sama suka
Aku pasti kau punya hati
Ingin bersama jua

Tidak semestinya (oh mengapa)
Sebuah cerita cinta (cerita cinta)
Tak berakhir
Sesempurna seperti kita impikan

Dengarkan gurindam
Inilah lagu cintaku padamu
Andainya ku hilang
Biarlah laguku jadi temanmu







Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .

Monday, June 3, 2013

a.d.a.m.u

Embedded image permalink

Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia

Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan


***






Bukankah Hidup kita Akhirnya Harus Bahagia . .